Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2007

Σε Πρώτο Πρόσωπο

Την προηγούμενη φορά είχα σταματήσει τη στιγμή που το θέμα ‘σχέση από απόσταση’ είχε εμφανιστεί. Ξέρω ότι έγραψα ότι εκείνη τη στιγμή αισθανόμουν κάπως απαισιόδοξα σχετικά με αυτό…Μάλλον έτσι ήταν αν και η αλήθεια είναι ότι όσο καιρό είμαι σε αυτή τη σχέση, δεν έχω νιώσει πραγματικά απαισιόδοξη. Σίγουρα υπάρχουν μέρες –και κυρίως νύχτες- που είναι πιο δύσκολες από τις υπόλοιπες και πέφτεις σε μια μικρή μελαγχολία και τίποτα δεν μπορεί να σου φτιάξει το κέφι, ούτε και η προοπτική ότι σε λίγες μέρες θα τον δεις, γιατί εσύ θέλεις να τον δεις τ ώ ρ α. Όμως αυτό περνάει γρήγορα και έρχεται ένα τηλεφώνημα ή απλώς ένα μήνυμα στο κινητό που σου ξαναδίνει την αρχική σιγουριά ότι όλα είναι και θα παραμείνουν καλά.

Το πρόβλημα λοιπόν την προηγούμενη φορά δεν ήταν η μελαγχολική μου διάθεση. Άλλωστε, όταν δεν είμαστε στα πολύ καλά μας είναι που γράφουμε…ή τουλάχιστον αυτό συμβαίνει με μένα. Δεν ήξερα τι ήταν, μέχρι σήμερα που ξεκίνησα να γράφω και συνειδητοποίησα ότι είχα μεγάλη δυσκολία. Είναι τελικά πολύ δύσκολο να γράφεις σε πρώτο πρόσωπο για αυτά που συμβαίνουν σε σένα και κυρίως για όσα νιώθεις χωρίς το τείχος προστασίας που σου δημιουργεί το γράψιμο μιας φανταστικής ιστορίας. Μέχρι τώρα ότι έγραφα ήταν ιστορίες. Δημιουργούσα φανταστικούς χαρακτήρες και τους έβαζα να μιλάνε για μένα. Σίγουρα τους άλλαζα αλλά μέσα στους ήρωες μου βρισκόταν ένα μεγάλο κομμάτι του εαυτού μου, όχι πολύ καλά κρυμμένο είναι η αλήθεια, όσοι με ξέρανε σίγουρα μπορούσαν να το αναγνωρίσουν. Παρ’ όλα αυτά ένιωθα πολύ πιο άνετα να αγγίξω θέματα που με απασχολούσαν και το πιο σημαντικό, να ξεπερνάω καταστάσεις. Τώρα λοιπόν, σ’ αυτό το ανοιχτό ημερολόγιο, νιώθω κάπως εκτεθειμένη, όμως νομίζω μπορώ να ξεπεράσω αυτό το συναίσθημα. Άλλωστε, σχεδόν όλοι ο συγγραφείς γράφουν με βάση τις εμπειρίες τους και τα πράγματα που ξέρουν καλά. Εδώ είναι νομίζω το κατάλληλο σημείο να αναφέρω ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου συγγραφέα αλλά ότι πραγματικά ελπίζω στο μέλλον να γίνω. Είναι όπως λένε οι ηθοποιοί στις συνεντεύξεις ότι από μικροί το ήξεραν ότι ήθελαν αν γίνουν ηθοποιοί και έκαναν πρόβα στο καθρέφτη…ε, έτσι και εγώ πάντα ήθελα ένα τετράδιο δίπλα μου να γράφω και στο πρώτο φύλλο να σχεδιάζω το εξώφυλλο του ‘βιβλίου’ μου...Αφού πρώτα είχα παρατάξει τις κούκλες μου στον καναπέ για να τους κάνω ότι μας είχαν μάθει στο σχολείο εκείνη τη μέρα. Τουλάχιστον το ένα παιδικό επαγγελματικό όνειρο τώρα πλέον μπορεί να περάσει το crash test της πραγματοποίησης του..

Όμως, για να γυρίσω στο αρχικό θέμα, πως δουλεύει μια σχέση από απόσταση; Πριν αναφερθώ σε αυτό, να πω ότι υπάρχουν αρκετά πράγματα που πραγματικά με εκνευρίζουν αλλά ένα που με ενοχλεί αφάνταστα είναι όσοι εκφράζουν προσωπικές τους απόψεις σαν να είναι γενικές αλήθειες και αρνούνται να δουν πέρα από τον εαυτό τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όσοι διατείνονται ότι οι σχέσεις από απόσταση δεν είναι κανονικές σχέσεις και είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Γιατί είναι άλλο πράγμα να λες ‘μια τέτοια σχέση δεν δουλεύει με μένα’, πράγμα απόλυτα σεβαστό, και άλλο ‘δεν είναι για κανέναν’. Το να μην έχει πετύχει στη δική σου περίπτωση ή των φίλων σου είναι μεν ένα γεγονός αλλά δεν ισχύει για όλο τον υπόλοιπο πληθυσμό. Κάθε σχέση είναι έτσι κι αλλιώς ξεχωριστή και λειτουργεί με τους δικούς της κανόνες. Έτσι και οι σχέσεις από απόσταση μπορεί να είναι πολύ καλύτερες και ουσιαστικές από τις υπόλοιπες. Ένα πράγμα που έχω διαπιστώσει είναι ότι όταν ο άλλος είναι μακριά, ακριβώς επειδή είναι δύσκολο να σου λείπει κάθε μέρα και μπορεί να σε κάνει να σκέφτεσαι ‘μήπως δεν αξίζει τον κόπο;’, σε βάζει στη διαδικασία να εκτιμήσεις όλα τα ωραία αυτής της σχέσης. Ναι, λείπουν ίσως τα μικρά καθημερινά πράγματα, η σωματική επαφή, μια αγκαλιά όταν την έχεις ανάγκη αλλά μαθαίνεις να τα αναπληρώνεις. Με μαραθώνιος τηλεφωνημάτων…Με μηνύματα…με λέξεις στο χαρτί…με ταξίδια αστραπή…μαθαίνεις να πολεμάς τις ανασφάλειες σου, που η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές θεριεύουν…κάνεις τον άλλο να μάθει πώς να σε καθησυχάζει… αποκτάς έναν ενθουσιασμό για αυτά τα μικρά που τώρα σου λείπουν και έτσι όταν τα ξαναποκτήσεις είναι σαν να ανακαλύπτεις την Αμερική…Όταν πλέον η απόσταση πάψει να υπάρχει, βγαίνεις κερδισμένος από αυτή τη διαδικασία γιατί ξέρεις ότι το περάσατε μαζί..

Αλλά πέρα από όλα αυτά, κάποιες φορές δεν τίθεται καν θέμα επιλογής…Αν είσαι πολύ ερωτευμένος με τον άλλο, δεν σκέφτεσαι αποστάσεις και προβλήματα…Μπαίνεις στη διαδικασία χωρίς ερωτήσεις και αντιμετωπίζεις ότι προκύψει στη πορεία γιατί και μόνο η σκέψη να μην είσαι μαζί του επειδή θα είναι μακριά σου φαίνεται αδιανόητη.

Playlist:

Chop SueySystem of a Down, το πρώτο τραγούδι μετά από χρόνια που με έκανε να το παίξω τουλάχιστον 5 φορές back to back.

ApartThe Cure, Το πιο σπαρακτικό τραγούδι που έχω ακούσει για το τέλος ενός έρωτα…Σε ρίχνει από τις πρώτες νότες αλλά αξίζει κάθε δευτερόλεπτο ακρόασης..

Hurt – Johnny Cash

Atlantic – Keane

Snow (Hey Oh) – RHCP

It’s a sin – Pet Shop Boys

Δεν ξέρω πως έτυχε και τα τραγούδια απόψε είναι όλα ‘συστημένα’. Μου τα πρότειναν σε διάφορες φάσεις και έγιναν αγαπημένα…Γκάρι, Κώστα, Travis, Lisa, Μαρία, Αντώνη ευχαριστώ…

Ατάκα: All memories are traces of tears (2046 – Wai)

Στίχος: He waits to hear her say forgive but she just drops her pearl black eyes / and prays t hear him say ‘I love you’ but he tells no more lies (Apart – The Cure)

7 σχόλια:

marizopedo είπε...

Chica, πολύ καλά έκανες κι έφτιαξες το blog. Δε σου κρύβω πως αρχικά η ιδέα του με τρόμαξε, ειδικά όταν είδα το πλήθος των ατόμων που ενημέρωνες για τη δημιουργία του. Θέλει πάρα πολύ θάρρος κάτι τέτοιο… Δε θυμάμαι αν σου το έχω ξαναπεί, αλλά παλιά κρατούσα μανιωδώς ημερολόγιο. Από τη Β’ Γυμνασίου μέχρι το 2ο έτος περίπου. Μιλάμε για τόνους πολύχρωμου μελανιού, στίχους, ποιήματα, αφιερώσεις, γεγονότα, σκέψεις. Πάρα πολλές σκέψεις. Από τότε που σταμάτησα να γράφω, μάζεψα όλα τα τετράδια, τα σφάλισα σε σακούλες και τα καταχώνιασα στο πατάρι. Δεν τα ξανάνοιξα ποτέ. Ούτε και θέλω. Ίσως δω εκεί έναν ξένο εαυτό. Υπάρχουν στιγμές που θέλω να τα πετάξω (να εξοικονομήσω και λίγο χώρο βρε αδερφέ) αλλά λυπάμαι τις ώρες που είχα διαθέσει γράφοντάς τα. Anyway, φαντάζομαι πόσο δύσκολο είναι να μιλάς για τον εαυτό σου και παράλληλα να σε διαβάζουν χίλια μάτια

Σχέση από απόσταση… Μεγάλο θέμα έθιξες εδώ…
Ξέρεις, ορισμένοι από αυτούς που γενικολογούν περί σχέσεων (ότι δεν αντέχουν στο χρόνο εξαιτίας της απόστασης και το γνωστό ακατάσχετο μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα) ισχυρίζονται ότι το διάστημα που είσαι μακριά από το έτερον (όχι έντερον) σου ήμισυ δεν πιστώνεται σαν χρόνος σχέσης!!!! Unbefuckinglievable! Τη δική μου ιστορία την ξέρεις… Να είσαι σίγουρη ότι αυτό το διάστημα όχι μόνο μετράει, αλλά είναι σωτήριο στο να καταλάβεις αν όντως αξίζει τον κόπο. Αν αγαπάς τον άλλον, θες το καλύτερο για εκείνον. Δε βάζεις όρια, δεν κάνεις ψυχολογικούς εκβιασμούς. Η απόσταση σε βοηθά να γνωρίσεις τις αντοχές του άλλου και κυρίως του εαυτού σου. Πολλές φορές είναι ανανεωτική. Ξαφνικά μόλις λάβεις ένα μήνυμα, ένα τηλεφώνημα παίρνεις απίστευτη δύναμη. Μπορεί να κλάψεις αλλά το ίδιο μήνυμα στα πλαίσια της μη-απόστασης θα σου φαινόταν ρουτινιάρικο, μια απ’ τα ίδια. Άσε που η λαχτάρα της επανένωσης δε συγκρίνεται με Τ-Ι-Π-Ο-Τ-Α!!!!!

Αυτά for the time being (θα τον στήσω τον άνθρωπο στο ραντεβού που εγώ κανόνισα την ώρα!) dear. Μ’αρέσει πολύ το blog σου, να γράφεις όποτε έχεις χρόνο!

Premiere girl είπε...

Marizopaido,η δική σου ιστορία είναι από τις πιο βασικές πηγές αισιοδοξίας για τη δική μου..
Εγώ πάλι όταν ήμουν μικρότερη δεν μπορούσα με τίποτα να κρατήσω σταθερό ημερολόγιο..Το έκανα για πρώτη φορά στην Αγγλία και ομολογώ ότι μ'αρέσει να το διαβάζω τώρα..δεν ξέρω σε λίγα χρόνια..
Ως την επανένωση για καφέ και κουβέντα στο Θησείο, θα τα λέμε διαδικτυακά.

alexandra είπε...

Λιζάκι μου, πολύ καλή ιδέα το να δημιουργήσεις αυτό το blog. Διάβασα όσα είχες να πεις με μεγάλο ενδιαφέρον και η αλήθεια είναι οτί ταυτίστηκα με κάποιες από τις σκέψεις ή και ανησυχίες σου ίσως.
Δεν ξέρω αν το έχω ξανα-αναφέρει, αλλά έχω και εγώ χωμένα σε κάποια γωνιά ενός συρταριού ένα σωρό από παιδικά ημερολόγια και κατόπιν εφηβικά τετράδια, και χαίρομαι πολύ που αφιέρωσα τον χρόνο να τα δημιουργήσω. Είχε για εμένα λυτρωτική αξία, καθώς μέχρι κάποια ηλικία(ως τα 16 περίπου) δεν ήμουν και ο πιο εξωστρεφής άνθρωπος του κόσμου... Έτσι λοιπόν, άνοιγα το ημερολογιάκι μου, και έγραφα ολόκληρα κατεβατά, περιγράφοντας ότι μπορείς να φανταστείς! Δυστυχώς πλέον γράφω πολύ αραιά, (και ίσως αυτό να σημαίνει ότι έχω βρει άλλους τρόπους να επικοινωνώ τα όσα σκέφτομαι και αισθάνομαι), πάντως η αλήθεια είναι πως όταν γράφω κάτι, είναι σκέψεις που δύκολα θα μοιραζόμουν. Μου αρέσει πολύ κάπου-κάπου να ξεφυλλίζω αυτά τα ιδιαιτέρως ακατάστατα γραπτά που έχω, και το κάνω με μεγάλη ευχαρίστηση και αναπόληση, καθώς αναγνωρίζω τα στάδια από τα οποία πέρασα μέχρι να γίνω αυτο που είμαι σήμερα. Ίσως κάποια μέρα να θελήσω να τα μοιραστώ με κάποιον, αν και δεν ξέρω αν χρειάζεται ή αν πρέπει (μπορεί αυτός ο κάποιος να είναι τα παιδιά μου!).

Έχω την αίσθηση πάντως πως το να γράφεις κανείς έτσι, εκθέτοντας τον εσωτερικό του κόσμο σε τόσα μάτια είναι και ένα είδος ψυχανάλυσης. Ο ψυχαναλυτής εδώ είναι φανταστικό αλλά και ταυτόχρονα υπαρκτό πρόσωπο, που σκοπός του είναι αρχικά να ακροαστεί και έπειτα να εκμαιεύσει με τον κατάλληλο χειρισμο τις σκέψεις που υποδουλώνουν τον "καναπεδωμένο αθενή". Γιατί μόνο τότε απελευθερώνεται κανείς από κάποια εμμονή ή επίμονη σκέψη: όταν ομολογήσει στον εαυτό του και ανασύρει αυτο που τον παιδεύει τόσο, τη ρίζα του προβλήματος. Συνηδειτοποιεί τί είναι αυτό που του φταιεί και αυτόματα γιατρεύεται!
Μεγάλη η αξία της συγγραφής λοιπόν και κρίμα για όσους δεν το έχουν δοκιμάσει!

Όσον αφορά τώρα τη σχέση από απόσταση, ξέρεις και την δική μου ιστορία. Έτσι ξεκίνησε και η αλήθεια είναι ότι μας έχει αφήσει κάποιο απωθημένο. Ακόμη και τώρα όταν χρειαστεί να λείψει ο ένας από τους δυό για λίγες μέρες, κάνουμε σαν παλαβοί! Αισθανόμαστε το ίδιο όπως και τότε... Σε καταλαβαίνω απόλυτα, και είναι γεγονός πως δεν υπάρχουν κανόνες και προτετελεσμένα γεγονότα σε αυτές τις ιστορίες. Κάθε σχέση είναι μοναδική άλλωστε και λειτουργεί με τους δικούς της κανόνες.

Αυτά προς το παρόν, ζήτω οι on-line συνεδρίες!

Premiere girl είπε...

Είναι απίστευτο το τι μπορεί να μάθεις μέσα από αυτές τις συνεδρίες όπως σωστά τις τοποθετείς μικρή μου οπαδέ του Freud. Ίσως μια που και οι 4 έχουμε καταχωνιασμένα γραπτά, να οργανώσουμε μια 'βραδιά ημερολογίου' όπου θα μοιραστούμε μια σελίδα από τα γραπτά μας. Is Christmas near enough?
Σαντρίτα, I miss u!!!!

1o Νηπιαγωγείο είπε...

Λιζάκι είναι πολύοθσιαστική η εποικοινωνία που δημιουργείται μέσα στο blog σου.

1o Νηπιαγωγείο είπε...

Sorry Λιζάκι εκανα λάθος και άφισα αυτο το άδειο comment στη σελίδα σου.Ήθελα να σου πω πόσο μου θύμισαν τα σχολιά σας τότε που ήμουν στο σχολείο και αντάλασα αλληλογραφία με την καλύτερη μου φίλη. Αληθινά γράμματα με φάκελο και γραματόσημα παρακαλώ των οποίων το περιεχόμενο ήταν σκέψεις και ποιήματα και αφιερώσεις και πάλι σκέψεις.Έτσι το ημερολόγιο μας ήταν σε καλά χέρια.Μειονέκτημα;Τσακωθήκαμε όταν ήμουν στο πρώτο έτος και όλα μου τα λυκειακά απομνημονεύματα χάθηκαν για πάντα.Η Μαρίζα έχει πολύ δίκιο ίσως είναι καλλύτερα έτσι.

Για τη σχέση από απόσταση μην αγχώνεσαι.Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω καμία συμβουλή να σου δώσω απλά διαβάζω αυτά που έχετε γράψει και μου φαίνονται πολύ σωστά.Και σκέφτομαι και κάτι άλλο.Μια σχέση από απόσταση με καθημαρινή πολύωρη επικοινωνία ή μια σχέση μη απόστασης όπου το ζευγάρι βαριέται και μη έχοντας τι να πει ρουτινιάζει και τσακώνεται; Τώρα εμένα η σχέση από απόσταη μου φαίνεται πιο ούσιαστικη.Οπότε τελικά πως ορίζεται η απόσταη στις σχέσεις; Πιστεύω όχι με χιλιόμετρα απόστασης πάντως.

Τέλειο blog εύχομαι μια μέρα να γίνει αληθινό και το δεύτερο ονειρό σου.

Premiere girl είπε...

Χριστινάκι αρχικά να σου πω ότι χαίρομαι αφάνταστα που σ'αρέσει το blog και βρίσκεις πως είναι ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας.
Συμφωνώ ότι τα χιλιόμετρα δεν μετράνε την αξία μιας σχέσης και κυρίως με την άποψη ότι μπορεί να είματε τόσο κοντά αλλά τόσο μακριά ταυτόχρονα